اقدامات پرستاری در منزل

اگر به هر دلیلی نیاز به استفاده از انواع خدمات درمانی و حضور پرستار در منزل برای انجام اقدامات پرستاری از جمله تزریقات، سرم تراپی، پانسمان، درمان زخم، کشیدن بخیه و… دارید بهترین راه حل سها سنتر است.

متخصصان و پرستاران سها در کوتاه ترین زمان ممکن برای خدمت رسانی به منزل شما خواهند رسید، تنها کافی است فرم زیر را پر کنید یا با سها تماس بگیرید.

از خانه خارج نشوید!

و از خدمات درمانی مراقبتی سها در منزل خود بهره مند شوید

تعرفه اقدامات پرستاری در منزل سال 1403

یکی از اصولی که ما در سها دنبال می کنیم شفافیت در همه موارد است. یکی از این موارد مهم هزینه و قیمت خدمات ارائه شده است. ما در جدول زیر قیمت روز خدمات پرستاری در منزل در سال 1403 مرکز سها را برای شما قرار داده ایم. برای این خدمات تعرفه و نرخ ثابتی در سراسر کشور وجود ندارد و هر موسسه قیمت خدمات خودش را دارد که با مقایسه بین قیمت خدمات پرستاری در منزل سها با سایر موسسات میتوانید متوجه مناسب بودن قیمت ها در سها بشوید.

نام خدمت
تعرفه (تومان)
سرم تراپی بدون اقامت پرستار
350,000
هر تزریق داخل سرم (غیر از آنتی بیوتیک)
40,000
هر تزریق آنتی بیوتیک داخل سرم (با نیم ساعت ماندگاری پرستار)
120,000
تزریق عضلانی یک تزریق
300,000
هر تزریق عضلانی اضافه
100,000
هر نیم ساعت ماندگاری
120,000
تعبیه سوند
400,000
تعبیه NG (لوله گاواژ)
500,000
پانسمان (قیمت پایه)
350,000
کشیدن بخیه (قیمت پایه)
300,000
کنترل فشار خون
300,000
انما (تنقیه)
600,000
درمان زخم بستر (قیمت پایه)
400,000
نوار قلب
500,000
  • کلیه خدمات پرستاری توسط نیروهای مجرب با حداقل مدرک کارشناس پرستاری صورت می گیرد.
  • در صورت درخواست چند خدمت همزمان، خدمت دوم مشمول تخفیف می گردد.
  • هزینه مواد مصرفی در مواردی مثل پانسمان و سونداژ و… به صورت جداگانه اخذ می­گردد.
  • در  موارد درخواست اورژانسی، شبانه و تایم ترافیک به تعرفه­‌های فوق 20% اضافه می شود.
  • در موارد متفرقه جهت اطلاع از تعرفه، با کارشناسان ما تماس بگیرید.
مرکز خدمات مراقبی در منزل سها

به صورت شبانه روزی

برای استفاده از خدمات سها میتوانید شماره تماس خود را وارد کنید تا ما در اولین فرصت با شما تماس بگیریم.

خدمات پرستاری در منزل 24 ساعته سها

همه ما در اطراف خودمان افرادی را داریم که به دلایل مختلف مانند کهولت سن، بیماری و مشکلات جسمی توان خارج شدن از منزل را به آسانی ندارند. در گذشته در چنین مواردی هنگامی که به خدمات پزشکی و پرستاری ای مانند تزریقات یا سرم تراپی نیاز میشد، همراهان باید بیمار را به سختی به یک بیمارستان یا مرکز درمانی می رساندند و دوباره بر میگرداندند، اما چند سالی است موسسات خدمات درمانی در منزل به وجود آمده اند که به منزل بیمار می آیند و دیگر نیازی به خروج بیمار از خانه نیست. استفاده از خدمات این موسسات به جای رفتن به مراکز درمانی چند مزیت دارد:

مرکز پرستاری در منزل

راحتی بیمار

مطمئنا حتی برای افراد بدون محدودیت خاص هم مراجعه به مراکز درمانی مشکلات خودش را دارد. رسیدن به بیمارستان یا مرکز درمانی در ترافیک و شلوغی از یک طرف، ماندن در صف انتظار نوبت از طرف دیگر باعث می شود این فرایند برای اکثر افراد دشوار باشد. در مقابل وقتی پرستار یا پزشک در منزل شخصی حاضر می شوند، او در خانه راحت خود است و هیچ زمانی نیز از او تلف نمی شود. حال اگر برای فردی حرکت کردن مشکل باشد، راحتی آمدن پرستار به منزل نمود بسیار بیشتری پیدا می کند.

خدمات پرستاری در تهران شبانه روزی

در هر موقع از شبانه روز

مشکلات خبر نمی کنند و در هر موقعی از شبانه روز اتفاق می افتند. در این شرایط بسیاری از افراد امکان رسیدن به مراکز را در ساعات خاصی از روز ندارند. از آن گذشته اکثر مراکز ساعات مشخصی برای ارائه خدمات دارند و پیدا کردن مراکز شبانه روزی خود چالشی دیگر است. حال در این شرایط موسسات خدمات پرستاری در منزل افرادی را آماده دارند که به منزل شما بفرستند تا دیگر مشکل پیدا کردن بیمارستان را در ساعات خاص نداشته باشید.

پرستاری در منزل کرونا

امنیت بیشتر در برابر بیماری ها

آمدن کرونا خیلی چیزها را در دنیا تغییر داد. مراقبت های بهداشتی خیلی از قبل جدی تر گرفته شد و سلامتی اهمیت بیشتری پیدا کرد. همه ی افراد به خصوص افراد دارای بیماری و مشکلات جسمی باید فاصله اجتماعی را رعایت کنند و تا حد امکان با افراد کمتری در ارتباط باشند. خدمات پرستاری در منزل این امکان را فراهم می کند تا بدون رفتن به مراکز درمانی و بیمارستان های شلوغ، اقدامات مورد نیاز بر روی فرد در خانه خودش که امن ترین جاست انجام پذیرد.

پرستار خانم در منزل

امکان اعزام پرستار خانم و آقا

پرستار آقا در منزل
تزریقات شبانه روزی در منزل

اقدامات پرستاری به صورت شبانه‌روزی در منزل

اقدامات پرستاری رنج گسترده ای از اقدامات است که پرستاران در جهت کمک به بهبود سریع تر بیماران و طبق دستور پزشک انجام می دهند. مهم ترین اقدامات پرستاری شامل تزریقات، سرم تراپی، پانسمان زخم، قرار دادن و تعویض سوند، کشیدن بخیه و قرار دادن لوله معده می باشد که همگی توسط سها در منزل انجام می شود.

تزریق عضلانی در منزل

یکی از مهم ترین خدماتی که سها ارائه می دهد تزریقات در منزل است. افراد به دلایل متفاوتی که در ادامه به آنها می پردازیم به تزریقات مختلف نیاز پیدا میکنند اما رفتن به یک مرکز درمانی برای این تزریق کار زمانبر و در بعضی مواقع دشواری است. برای همین بسیاری از خدمات تزریق در منزل سها استفاده می کنند. 

تزریق عضلانی در موارد پزشکی ای استفاده می شود که نیاز است یک دارو به بیمار تزریق شود. در بسیاری از بیماری ها تزریقات بهتر و سریع تر از دارو مریض را خوب میکنند و خیلی از بیمار ها نیز فقط باید دارو تزریق شود. 

باید گفت که در انواع تزریقات عضلانی اندازه سوزن متفاوت است و هر چه نیاز باشد سوزن به لایه های درونی تر برود طول آن بیشتر است. در نتیجه کوتاه ترین سوزن برای تزریق داخل پوستی و بلند ترین آن برای تزریق عضلانی است.

بعضی از بیماری ها هستند مانند دیابت که ثابت اند و بیمار مبتلا به آن باید همواره انسولین تزریق کند. در مقابل آن بعضی بیماری ها هستند که مقطعی اند و بیمار به باید یک یا چند بار تزریق انجام دهد تا به بهبودی برسد. در هر دوی این موارد میتوان از خدمات تزریقات در منزل استفاده کرد. در صورت استفاده از تزریقات در منزل بیمار نیاز نیست که از منزل خارج شود و پرستار با حضور در منزل فرد هر تزریقی که او نیاز داشته باشد را با استفاده از تجهیزات مناسب انجام می دهد.

موارد مهم که هنگام تزریق عضلانی در منزل باید در نظر گرفت:

  • برای تزریقات نسخه و تجویز پزشک نیاز است.
  • مراکز خدمات درمانی در منزل امکان اعزام پزشک را نیز برای معالجه بیمار دارند که بعد از آن تزریقات میتواند انجام شود.
  • حتما باید تمام مواد استفاده شونده تمیز و استریل باشند تا هر گونه آلودگی مشکلی ایجاد نکند.
  • پس از هر بار تزریق باید مواد مصرفی استفاده شده دور ریخته شوند.
  • فضایی که بیمار در آن است نیز باید تمیز و بهداشتی باشد.
  • فرد تزریق کننده باید در این کار ماهر باشد و تجربه کافی داشته باشد تا به بهترین شکل این عمل را انجام دهد.

سرم تراپی در منزل

تزریقات IV یا وریدی که در در آن دارو مستقیم به درون رگ زده میشود تا اثر بخشی بالایی داشته باشد اصلی ترین راه برای تزریقات به بیماران بستری است. تزریقات وریدی که بسیاری آنرا به سرم تراپی می شناسند برای تزریق مداوم استفاده میشود که مدت زمانی طول میکشد. همچنین از این روش، برای تغذیه افرادی که توانایی تغذیه از طریق دستگاه گوارش را ندارند، استفاده می­شود و بدین وسیله قسمت اعظم نیازهای غذایی بدن را تامین می­کند. 

از جمله بیماری هایی که نیاز به سرم تراپی دارد:

  • تزریق خون برای بیماران تالاسمی
  • تزریق فاکتورهای انعقادی برای بیماران هموفیلی
  • کمک به شیمی درمانی برای بیماران سرطانی
  • کمک به روند بهبود پس از عمل جراحی برای بیماران مختلف
  • کمک به استقامت بدن در مواجه با بیماری هایی مانند ایدز، مشکلات تنفسی، معلولیت و ضعف حرکتی، نقص ایمنی، نارسایی قلب و ام اس.

علاوه بر این بیماری های جدی بیماری های دیگری نیز هست که نیاز به سرم تراپی دارد تا روند درمان سریع تر طی شود. مانند سرماخوردگی ها پیشرفته، انواع آنفولانزا و کرونا.

چند مورد مهم که باید هنگام سرم تراپی در منزل در نظر داشته باشید:

  • برای سرم تراپی تجویز و تایید پزشک ضروری است و یک پرستار حرفه ای باید بعد از تایید پزشک اقدام به این عمل کند.
  • مراکز مراقبتی و پزشکی مانند سها این امکان را ایجاد میکنند تا شما بتوانید از حضور پزشک در منزل و معاینه او بهره ببرید و در صورت نیاز اقدام به سرم تراپی کنید.
  • برای سرم تراپی در منزل به دارو و تجهزات پزشکی نیاز است که در صورت تمایل مراکزی مانند سها همه آنها را برای شما فراهم میکنند.
  • به طور عمومی برای تزریق سرم به دارو یا ماده تجویز شده، کاتتر یا کانولا، یک پایه مخصوص سرم و وسایل استریلیزاسیون نیاز است.
  • به دلیل حساسیت در سرم تراپی و تزریقات وریدی و خطرات احتمالی ای که در صورت اشتباه انجام دادن آن میتواند پیش بیاید طبق دستور وزارت بهداشت تنها متخصصان درای مجوز میتوانند این کار را انجام دهند.

پانسمان زخم در منزل

یکی از خدمات پرستاری که مجموعه سها ارائه می دهد تعویض پانسمان در منزل است. پانسمان (Pansement) نوعی پوشش محافظتی است که بر روی زخم قرار میگیرد تا زمان ترمیم زخم را بهبود بخشد. پانسمان به دلایلی مانند کنترل خونریزی، جلوگیری از ورود آلودگی و میکروب به زخم، فراهم کردن دما و رطوبت مناسب برای زخم و در کل تسریع در روند بهبودی زخم واجب است.

به طور کلی دو نوع زخم داریم؛ زخم باز و زخم بسته: زخم های بسته مانند تاول چون راهی برای خروج خون ندارند نیازی به پانسمان ندارند. اما در مورد زخم های باز به دلیل اینکه ممکن است زخم گسترش پیدا کند و یا باعث عفونت شود پانسمان انجام می شود.

پانسمان زخم های خشک و پانسمان زخم های تر: یکی از موارد مهم هنگام پانسمان که پرستاری که این کار را انجام می دهد باید در نظر داشته باشد خشکی یا تری زخم است. زخم تر زخمی است که هنوز خونریزی دارد و زخم خشک زخمی است که دیگر خونریزی ندارد اما پوست اضافه و ترشحات در اطراف زخم وجود دارد. برای زخم های تر در بعضی مواقع طی روز چند بار باید پانسمان عوض شود اما برای زخم های تر عموما یک بار در روز کافی است.

مراحل پانسمان توسط پرستار در منزل:

  • در اولین قدم محل زخم به خوبی و با مواد بهداشتی شسته می شود. اما اگر زخم خیلی عمیق و دارای خونریزی باشد نباید شسته شود بلکه باید روی زخم با پارچه تمیز و استریل پوشیده شود.
  • در قدم بعدی باید خونریزی کنترل شود، مانند فشردن پوست در قسمت زخم شده و نزدیک کردن لایه های زخم به هم
  • و در آخرین قسمت با دست های کاملا ضد عفونی شده پانسمان صورت میگیرد که بسته به زخم میتواند هر یک از انواع آن مانند گاز، فوم، کامفیل و… باشد.

مزایای تعویض پانسمان در منزل:

وقتی زخمی در بدن ایجاد می شود باید جلوی پیشروی آن را گرفت و آن را پانسمان کرد مانند مواقعی که فرد دچار زخم هایی مانند زخم بستر، زخم پای دیابتی، زخم جراحی، زخم عروقی، زخم نوروپاتی می شود. این زخم ها حتما باید پانسمان شوند اما مزیت پانسمان و تعویض آن در منزل چیست؟

  1. اول از همه بسیاری از افراد توانایی خارج شدن از خانه را به آسانی ندارند، مانند افراد مسن و ناتوان، یا افرادی که تازه عمل جراحی کرده اند و دوران نقاهت را می گذرانند. برای افرادی که نمیتوانند از خانه خارج شوند و نمیخواهند در بیمارستان بستری بمانند بهترین کار ماندن در خانه و استفاده از پرستار خصوصی در منزل است.
  2. حتی اگر فردی توانایی خارج شدن از منزل را داشته باشد اما دلایل مختلفی مانند ترافیک و شلوغی و عدم دسترسی همیشگی به مراکز درمانی باعث می شود پانسمان و تعویض پانسمان در منزل بهتر و مناسب تر باشد.
  3. افراد نگران سرایت و ابتلا به بیماری های مسری مانند کرونا را ندارند و با خیال راحت در منزل تمیز خودشان تحت پانسمان قرار میگیرند.

کشیدن بخیه در منزل

یکی دیگر از خدمات سها سنتر کشیدن بخیه های جراحی است. بخیه های استفاده شده در عمل های جراحی به دو نوع جذبی و غیر جذبی اند. بخیه های جذبی بعد از مدتی به پوست جذب می شوند و ضرری هم برای آن ندارند. اما برای بخیه های غیر جذبی باید شما دوباره به مرکز درمانی مراجعه کنید تا این بخیه ها را در بیاورید. مگر این که از خدمات کشیدن بخیه در منزل استفاده کنید که دیگر نیاز به خروج از خانه ندارید و پرستار در منزل شما حاضر شده و خیلی راحت این کار را برای شما انجام خواهد داد. برای درخواست کشیدن بخیه در منزل میتوانید با سها تماس بگیرید یا فرم درخواست را پر کنید.

تعویض سوند در منزل

سوند یا سونداژ ادراری یک روش برای تخلیه و جمع آوری ادرار در افراد بیمار و دارای محدودیت است. مشکلاتی مانند بی اختیاری ادرار، احتباس ادرار، جراحی بر روی پروستات یا دستگاه تناسلی، اسکلروز چندگانه، آسیب نخاعی، دمانس باعث میشوند که فرد برای دفع ارار نیاز به سوند داشته باشد. به دلیل حساسیتی که دستگاه ادراری دارد اما بهتر است حتما یک فرد متخصص و دارای تجربه عمل وصل و جدا کردن آن را انجام دهد تا هیچ گونه مشکلی پیش نیاید. با تماس با مرکز سها و اطلاع وضعیت بیمار، ما در مدت کوتاهی متخصصی برای عمل نصب و تعویض سونداژ برای شما ارسال خواهیم کرد.

تعبیه لوله معده در منزل

لوله معده، لوله گاواژ، سوند معده یا لوله تغذیه بینی به معده یک لوله است که در درون بینی فرد دارای محدودیت برای خوردن و آشامیدن گذاشته می شود تا غذا و دارو از طریق بینی به معده فرد وارد شود. تعبیه لوله معده در مواردی از جمله وقتی فرد دچار اختلال بلع باشد و نتواند غذا و مواد دیگر را از طریق دهان وارد کند، فرد در ناحیه صورت و گردن دچار مشکل باشد و نتواند آنها را به آسانی تکان دهد، فرد بهوش نیست و فرد دچار انسداد روده است به کار میرود. برای حضور پرستار در منزل برای تعبیه لوله معده (گاواژ) با شماره های سها تماس بگیرید.

سایر خدمات پرستاری در منزل مرکز سها

در بسیاری مواقع افراد دچار بیماری هایی می شوند که به حضور پرستار در منزل خود نیاز پیدا میکنند. یا در مواقعی مثل بعد از عمل های جراحی این نیاز پیدا می شود. خدمات پرستاری برای بهبود بیماری شامل تزریقات، پانسمان، کشیدن بخیه، سرم تراپی و… می شود.

اما در مواقعی که بیماری ماندگار است و فرد بیمار نیاز به حضور دائم پرستار دارد، میتواند اقدام به استخدام پرستار خصوصی به صورت روزانه یا شبانه روزی کند. اینگونه پرستار همراه بیمار می ماند و به او در کارها کمک میکند و مانند توجه و مراقبتی که به بیمار در بیمارستان می شود را در خانه فرد به او می کند.

اما خدمات پرستاری سها تنها محدود به بیماران نمی شود؛ بلکه شامل پرستاری سالمندان و پرستاری و مراقبت از کودکان نیز می شود. کودکان و سالمندان به دلیل شرایط متفاوتی که دارند پرستاری از آنها نیز متفاوت است و به پرستاری با تجربه و تخصص کودکان یا سالمندان نیاز است.

پرستار حاضر در منزل چه نکاتی را باید رعایت کند؟

بهداشت یکی از موارد بسیار مهم در اقدامات پزشکی و پرستاری است. به دلیل حساست بیماری افراد پرستار باید تمام تلاش خود را بر تمیز بودن و استرلیزه بودن خود و مواد مورد استفاده بکند تا میکروب و آلودگی از بیمار دور بماند.

شرایط بیمار نیز در اقدامات پرستاری اهمیت زیادی دارد. یک پرستار حرفه ای باید بتواند شرایط جسمی و روحی بیمار را درک کند تا بتواند بدون تحت فشار قرار دادن او بهترین اقدامات لازم را انجام دهد تا در سریع ترین زمان بیمار بهبود یابد.

یکی از موارد مهم پرستاری در منزل این است که پرستار باید مراعات منزل بیمار را بکند. منزل یک مکان خصوصی است و پرستار مانند بیمارستان یا مراکز درمانی نمیتواند آزادانه هر کاری بکند و باید به حریم خصوصی خانه افراد احترام بگذارد.

دارای مجوز رسمی از وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی و پروانه بهره‌برداری، به شماره ۲۱۱۷۲۷-۳

مجوز وزارت بهداشت مرکز سها
تماس با مرکز خدمات پرستاری از سالمندان

مرکز خدمات پرستاری در منزل تهران

شرکت خدمات درمانی مراقبتی سها سنتر در منطقه جنت آباد در غرب تهران قرار گرفته است اما توانایی پوشش تمامی مناطق تهران و اطراف را در زمان کوتاه داراست. هدف سها این است که در نهایت بتواند فعالیت های خود را گسترش دهد و در تمام نقاط ایران خدمات مراقبتی و سلامتی خود را ارائه دهد.

مزیت‌های مرکز سها

مدیریت تخصصی

نظارت شبانه روزی مسئول فنی

نظارت مستقیم وزارت بهداشت

رویکرد علمی در پرستاری

قیمت مناسب خدمات

پرستار خصوصی در منزل

پاسخگویی شبانه روزی

پشتیبانی آنی پزشکی و پرستاری

مشاوره تلفنی آنی با متخصصین

پرسش های متداول در رابطه با اقدامات پرستاری در منزل

طریقه استفاده از خدمات پرستاری در منزل چگونه است؟

میتوانید همین حالا فرم درخواستی که در ابتدا صفحه است را پر کنید و ما در اسرع وقت با شما تماس میگیریم یا میتوانید مستقیم با ما تماس بگیرید و درخواست مورد نیاز خود را بگویید. سپس ما هماهنگی های لازم را انجام داده و نیروی متخصص را به منزل شما اعزام خواهیم کرد.

هزینه استفاده از خدمات پرستاری در منزل چقدر است؟

میتوانید قیمت کامل انواع خدمات پرستاری را در جدولی که در این صفحه هست ببینید یا به صفحه تعرفه های سایت مراجعه نمایید.

چه مدتی طول میکشد تا پرستار به منزل برسد؟

از بعد از قطعی شدن سفارش و دادن اطلاعات کامل، پرستار اعزام می شود و بسته به دوری یا نزدیکی فاصله در کوتاه ترین زمان به منزل خواهد رسید. میانگین زمانی که این پروسه طول میکشد 1 ساعت است.

آیا نسخه پزشک برای اقدامات پرستاری در منزل نیاز است؟

بله به دلیل حساسیت های خدمات پزشکی و پرستاری معاینه پزشک و تجویز او برای هر اقدام مرتبط ضروری است. در مرکز سها اما ما با وجود کادری مجرب و کامل امکان اعزام پزشک متخصص را نیز داریم که پس از معاینه او اقدامات پرستاری صورت گیرد.

شرایط استخدام پرستار برای حضور در منزل چیست؟

افراد با تحصیلات تخصصی پرستاری و مراقبت از بیمار به شرط عدم سابقه کیفری و مشکلات این چنینی میتوانند به عنوان پرستار در منزل افراد حضور یابند. در مرکز سها ما به طور کامل از صحت عملکرد و رفتار افراد هنگام استخدام ایشان اطمینان حاصل می کنیم و در طی کار نیز نظارت کامل انجام می شود.

دیدگاه در سها سنتر

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج + چهار =

‫5/5 ‫(1 نظر)

اقدامات پرستاری

مرحله 1 از 7

بهترین قیمت نیروهای متخصص

حضور در منزل شما در کمتر از

1 ساعت

مرکز درمانی در منزل