همه چیز درباره متخصص قلب و عروق در منزل

ویزیت قلب و عروق در منزل

(اطلاعات کامل درباره اعزام پزشک به منزل مرکز سها)

حیاتی ترین عضو در بدن قلب است که باید برای سلامتی آن کوشا بود زیرا قلب با پمپاژ خون به تمام اعضای بدن و رساندن مواد غذایی و اکسیژن موجبات سلامتی اعضا و در نتیجه فرد را فراهم می کند. در صورت اختلال در عملکرد قلب، به دیگر اعضا نیز آسیب وارد می شود. طبق تحقیقات انجام شده، بیماری‌ قلبی از خطرناک ترین بیماری ها شناخته شده است و حتی منجر به ناهنجاری در مغز نیز می شود.

بنابراین هر فردی ممکن است به دلایل مختلفی از جمله سالخوردگی، چکاپ سالانه یا ماهانه قلب، بیماری قلبی مزمن و یا مراقبت های بعد از عمل قلب، به ویزیت دکتر قلب و عروق نیاز داشته باشد.

متخصصان قلب، پزشکانی هستند که بیماری های قلب و عروق خونی را تشخیص می دهند و معالجه می کنند.

 

مزایای درخواست متخصص قلب در منزل

  • عدم ناراحتی اعصاب ناشی از نبود جای پارک
  • اجتناب از قرارگیری در فضای تنش زای بیمارستان و مراکز درمانی
  • جلوگیری از ابتلا به بیماری های عفونی بیمارستانی
  • اجتناب از قرارگیری در معرض آلودگی هوا و آلودگی‌ صوتی
  • پیشگیری از مواجهه با ترافیک های سنگین
  • صرفه جویی در زمان
  • ارائه خدمات تمام وقت به بیمار
  • جلوگیری از استرس و اضطراب ناشی از جابجایی شهری و عقب افتادن از کارهای ضروری
  • استفاده از ابزارهای تشخصی مثل اکو و نوار قلب در منزل

 

متخصص قلب و عروق

 

موارد لزوم مراجعه به متخصص قلب و عروق

مراجعه به پزشک در صورت داشتن علائم بیماری ضروری است اما در صورت مشاهده مشکلات قلبی و یا علایم آن ضرورت رفتن نزد متخصص قلب و عروق، حیاتی می شود زیرا سهل انگاری در آن می تواند منجر به مشکلات و نارسایی های دائمی و زجرآور و در بعضی موارد مرگ شود.

وظیفه پزشکان متخصص قلب و عروق درمان و رسیدگی به بیماران مبتلا به مشکلات قلبی عروقی است که البته با مراجعه به موقع می توانند با رسیدگی های اولیه به فرد مستعد، از ابتلا به امراض قلب و عروق جلوگیری کنند.

در صورت بروز موارد زیر مراجعه به متخصص قلب و عروق ضروری است:

توصیه پزشک: در صورت توصیه پزشک خانواده به مراجعه به متخصص قلب و عروق بدون فوت وقت، این کار را انجام دهید.

درد شدید قلب(آنژین): درد قلب که در صورت شدید بودن یکی از علائم رایج در مشکلات قلبی است که البته امکان دارد اشتباه شده باشد و درد ربطی به قلب نداشته باشد بنابراین باید توسط متخصص قلب ویزیت شوید.

سابقه خانوادگی: در صورت وجود فردی در خانواده که مشکل قلب و عروق دارد باید با مراجعه به متخصص و آگاهی از علائم بیماری قلبی و معاینه از سلامت خود اطمینان حاصل کنید.

کلسترول کل بالا: کلسترول کل به مجموع کلسترول های خون اطلاق می شود. بالا بودن این کلسترول از سطح مجاز، به دلیل رسوب کلسترول در دیواره عروق کرونر قلبی امکان ابتلا به بیماری قلبی را افزایش می دهد.

فشارخون بالا: فشارخون بالا یا عدد سیستولیک بالا که در خواندن فشار خون عدد اول است نشان وجود مشکلات قلبی در آینده دور یا نزدیک است.  با مراجعه به متخصص قلب و یا چکاپ ماهانه و سالانه توسط پزشک متخصص قلب در منزل می توانید از بروز این مشکل جلوگیری کنید.

جراحی: یکی از مراقبت های پس از عمل جراحی چکاپ کارکرد قلب است که بهتر است درخواست حضور متخصص قلب و عروق در منزل داده شود.

مصرف دخانیات به خصوص سیگار: سیگار یک عامل خطر بزرگ برای بیماری قلبی است. جریان اکسیژن به قلب را کاهش می دهد و فشارخون، ضربان قلب و لخته شدن خون را افزایش می دهد و همچنین به سلول های پوشاننده رگ ها آسیب می رساند.

دیابت: داشتن دیابت می تواند موجبات بیماری قلبی را فراهم کرده و یا به تشدید آن کمک کند. افرادی که دیابت دارند باید تحت نظر متخصص قلب و عروق باشند.

شروع یک برنامه تمرینی جدید: در سن بالای 40 با مراجعه به متخصص قلب و عروق، گاهی پزشک پس از بررسی سلامت قلب ورزش هایی را توصیه می کند که برای قلب مفید است.

موارد دیگری نیز وجود دارند که می تواند نشانه ایجاد مشکل قلبی و عروقی در آینده باشد از جمله: ضربان نامنظم قلب (آریتمی)، مراقبت های بعد از پیوند قلب، بیماری های شریانی (تصلب شرایین، ورم شریانی، آتروما)، اشکال مادرزادی قلبی (به طور مثال وجود سوراخ در دیواره قلب)، بالا بودن سن، داشتن بیماری‌های لثه، بارداری سخت، وجود ادم (تجمع مایعات در پا)، علائم بیماری قلبی مثل درد قفسه سینه، فک، شانه، تپش قلب، تعریق زیاد، سرگیجه، سوفل قلب به دلیل بیماری دریچه قلب، نارسایی قلب، سکته قلبی، فشار خون پایین، اضطراب، مشکل در بلع، گرفتگی صدا به علت فشار روی تارهای صوتی.

 

متخصص قلب و عروق در منزل

 

وظایف متخصص قلب در منزل

بررسی وضیعت بیمار

متخصص قلب، با استفاده از اطلاعاتی که از علائم، سابقه ی خانوادگی، دردها و توضیحات بیمار و اطرافیان به دست می آورد شروع به معاینه (ضربان قلب، فشارخون و… ) بیمار می کند.

تشخیص بیماری قلبی

متخصص قلب بر اساس تشخیص اولیه که بعد از معاینه دقیق صورت می گیرد اقدامات تشخیصی تکمیلی مانند آزمایشات خاص، عکسبرداری از قلب، اکو قلب، تست استرس و ورزش و… را در منزل انجام می دهد.

درمان بیماری قلبی

متخصص قلب بعد از بررسی و تفسیر آزمایشات، اکو و نوار قلب به معالجه و درمان بیمار می پردازد. بسیاری از درمان ها با کمک پرستار در منزل انجام می شود.

مراقبت پس از درمان

متخصص قلب، برای دوام مداوای بیمار، توصیه هایی مثل تغییر سبک زندگی ، ورزش کردن و…. را می کند و نیاز است تا مدتی بیمار را تحت نظر داشته باشد. در صورت نیاز، برای اعزام پرستار اقدام می کند.

 

بهترین متخصص قلب در منزل

بهترین متخصص قلب در منزل، فردی است که در اسرع وقت خود را به منزل بیمار رسانده و پس از شنیدن شرح حال بیمار، با دقت و حوصله تمام نیازهای او را مشخص کرده و وضعیت سلامت قلب را بررسی کند و تمام اختلالات قلبی را در سریع ترین زمان ممکن از یکدیگر تشخیص داده و در مرحله اول ابتدا داروی مناسب را تجویز کرده و در صورت نیاز درمان‌های دیگر را هماهنگ کند (به عنوان مثال نیاز به حضور پرستار خصوصی و یا اکوی قلب). همچنین این پزشک با بررسی سبک زندگی فرد بهترین توصیه‌ها را برای تغییر مثبت سبک زندگی ارائه کند.

 

خدمات پزشکی متخصص قلب در منزل

این خدمات شامل ارائه مشاوره، ویزیت در منزل و انجام تست های مراقبتی می باشد. از جمله ی این خدمات می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ویزیت متخصص و فوق تخصص
  • بررسی و کنترل فشار خون
  • انجام آزمایش در منزل
  • گرفتن نوار قلب در منزل
  • انجام اکو برای بیماران
  • امکان درخواست پرستار
  • هولتر قلب در منزل

 

قیمت ویزیت متخصص قلب در منزل

در صورت نیاز به حضور متخصص قلب و عروق در منزل، مبلغ حق الزحمه (که فقط شامل ویزیت می شود) توسط وزارت بهداشت کاملاً‌ شفاف و منصفانه تعیین شده است. این مبلغ متناسب با نیاز بیمار به خدمات پزشکی تخصصی‌تر، از جمله تزریق آمپول و یا سرم، گرفتن نوار قلب و یا اکو و … طبیعتا بیشتر خواهد شد.

 

‫3/5 ‫(2 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 + 15 =

بهترین قیمت نیروهای متخصص

حضور در منزل شما در کمتر از

1 ساعت

مرکز درمانی در منزل