همه چیز درباره تزریقات بانوان در منزل

تزریقات بانوان در منزل

در شرایط معمول همه ما تجربه مراجعه به مراکز درمانی برای تزریقات دارو را داریم، اما گاهی خانم هایی که به علت بیماری بسیار ضعیف شده اند و یا به علت کهنسالی، مشغله کاری، آلوده بودن محیط مراکز تزریقات و… قادر به بیرون رفتن نیستند ترجیح می دهند از خدمات تزریقات بانوان در منزل استفاده کنند.

ممکن است به دلیل افت فشار خون، بیماری‌ یا بارداری، بانوان نیاز به تزریق سرم، واکسن و آمپول‌های تقویتی یا درمانی داشته باشند. در این صورت پس از تماس با مراکز و درخواست تزریقات بانوان در منزل می توانند از این خدمات توسط پرستار خانم بدون دردسر استفاده کنند. اعزام پرستار خانم به منزل برای راحتی بیشتر بانوان صورت میگیرد.

 

کسانی که باید از تزریقات در منزل استفاده کنند

استفاده از خدمات تزریقات در منزل متناسب با شرایط بیمار و اطرافیان آنها برای اکثر بیماران قابل اجرا است اما برای برخی توجیه بیشتری دارد. به صورت کلی می‌توان گفت استفاده از این خدمات برای افراد زیر مناسب‌تر خواهد بود:

زنان: برخی از بانوان تمایل دارند تا تزریقات در منزل و به دور از محیط بیرون و توسط خانم‌ها ارائه شود. به همین دلیل می‌توانند با از خدمات تزریقات بانوان در منزل، استفاده کنند. یا در موارد خاص مانند بارداری برای بانوان  بسیار راحت تر خواهد بود اگر در منزل خود از تزریقات بهره مند شوند.

کودکان: کودکان به جهت ضعیف بودن سیستم ایمنی و آسیب پذیری بالا برای تزریق واکسن‌های دوره‌ای و یا تزریق داروها برای رفع بیماری، و یا ترس کودک از مکان های درمانی، بهتر است از خدمات تزریقات در منزل استفاده کنند.

افراد کهنسال: این افراد به دلایلی از جمله ناتوانی در حرکت و یا بی حوصلگی و عدم تمایل به حضور در مراکز پرجمعیت و درمانی، در صورت لزوم با سود بردن از پرستار سالمند در منزل یا خدمات تزریقات در خانه می توانند از اضطراب و استرس خود بکاهند.

ناتوانان جسمی: برخی افراد به دلیل معلولیت و ناتوانی جسمی در صورت بروز بیماری از حضور در مراکز درمانی با مشکلات جدی مواجه هستند. این گروه نیز با درخواست خدمات تزریقات در منزل بسیار راحت و بی دردسر مورد درمان قرار می گیرند.

 

تزریقات توسط پرستار خانم

 

سایر خدمات سها: ماساژ درمانی بانوان در منزل

 

انواع تزریقات بانوان در منزل

دارو ممکن است در پوست، زیر پوست، داخل ماهیچه یا داخل رگ تزریق شود. راه‌های معمول تزریق دارو عبارتند از:

تزریق وریدی

تزریق وریدی در شرایطی که بیمار قادر به بلع دارو نباشد و یا سرعت تأثیرگذاری دارو مدنظر باشد انجام می‌شود. سرم ها نیز از نوع وریدی تزریق می شوند. پرستار باید در پیدا کردن ورید دقت کند و ورید مناسبی را انتخاب کند که نه به علت نازکی پاره شود و نه بیماری دردی در آن ناحیه احساس کند.

گاهی اوقات به علت بیماری، بیمار آب زیادی را از دست داده یا دچار افت فشار خون می‌شود یا قادر به خوردن غذا نیست، در این مواقع برای فرد سرم تجویز می‌شود. البته این مورد به علت عادت ماهانه، بیشتر برای خانم ها پیش می آید که می توانند به جای خروج از منزل، از تزریق سرم در منزل خانم  استفاده کنند.

تزریق زیر جلدی

در زمانی که نیاز نباشد دارو به سرعت جذب شود از تزریق زیرجلدی استفاده می شود. این تزریق در بافت چربی ای که درست زیرپوست قرار دارد انجام می‌شود. واکسن ها، داروهای قبل ازعمل جراحی و انسولین با این روش تزریق می‌شوند.

در این روش تزریق، هر ساعت مقدار کمی از داروی تزریق شده جذب می‌شود. به همین دلیل، غلظت دارو در بدن کم می‌شود، اما اثرات دارو ازچند دقیقه تا چند ساعت ادامه دارد. در هر بخش از بدن می‌توانید از تزریق زیر جلدی استفاده کنید، ولی تزریق زیرجلدی در بخش رویی بازو، بخش فوقانی ران، روی شکم و کتف‌ها رایج‌تر است. بهتر است چند دقیقه قبل از تزریق از یک کرم بی‌حس کننده در ناحیه مورد نظر استفاده کنید. گرچه می توان در هر قسمت از بدن این تزریق را انجام داد اما قسمت هایی که برای این تزریق مناسب تر است عبارتند از سطح جلوی ران، قسمت زیری شکم و پشت بازوها.

تزریق داخل جلدی

تزريق مقدار کمي از مايع به داخل لایه‌های پوست برای تشخیص و تست آلرژی و حساسیت به برخی از داروها مانند پنی سیلین‏ و یا بعضی از واکسن ها، تزریق داخل جلدی نامیده می شود. به علت اينکه جريان خون پوست کم است، روند جذب دارو به آهستگی صورت می‌گیرد و اثرات موضعي به جاي مي‌گذارد. محل آن بین بازو و ساعد، کتف و بالاي قفسه ‏سینه است.

تزریق عضلانی

از رایج ترین و راحت ترین تزریقات در منزل، تزریق عضلانی است. در صورتی که دستگاه گوارش به دارو حساس باشد و یا ‏بعد از جذب در کبد به مقدار زیاد تخریب ‌شود، از این تزریق استفاده می شود. خطر آسیب اعصاب و تزريق دارو داخل عروق خوني در این نوع تزریق وجود دارد.

تعیین محل تزریق به عوامل مختلقی از جمله حجم ماده‌ تزریقی، ماهیت داروي تجویزی، وزن بیمار، میزان بافت عضلاني در دسترس براي تزريق، تکنیک تزریق، ‏مجاورت اعصاب و عروق خوني پوست اطراف محل تزريق بستگی دارد‎.

تزریق داخل صفاقی

اغلب در بیماران سرطانی تحت شیمی درمانی از این تزریق استفاده می‌شود.

تزریق به صورت پونکسیون

می توان برای این نوع تزریق، پونکسیون مایع نخاعی را نام برد.

 

تزریقات خانم در منزل

 

چرا باید تزریقات توسط یک متخصص صورت گیرد؟

با اینکه تزریقات امری بسیار معمولی و یکی از ابتدایی ترین روش های پزشکی است، اما باید با دانش صحیح انجام شود. در صورتی که فرد آموزش ندیده باشد احتمال دارد عوارض و خطراتی به همراه داشته باشد. بعضی از عوارض خفیف بوده و به زودی رفع می شود اما بعضی دیگر جدی تر بوده و گاهی خطرناک می شوند. در زیر به معرفی انواع عوارض تزریقات بانوان در منزل می پردازیم:

  • تورم
  • درد محل
  • کبودی
  • تشکیل آبسه
  • عفونت، قرمزی، تورم، تب
  • آسیب به بافت‌ها، اعصاب، رگ‌های خونی یا استخوان‌ها
  • خونریزی، به ویژه در افرادی که اختلالات خونریزی دارند

 

تزریق توسط خانم در منزل

گاهی اوقات، خانم‌ها به دلایل مختلف مانند بارداری، مشکلات هورمونی، بیماری‌هایی مثل اِم اِس یا حتی یک التهاب ساده به تزریق تقویت کننده نیاز پیدا می‌کنند. اکثر زنان تمایل دارند که فردی که تزریق را انجام می دهد زن باشد. بنابراین می توانند پس از تماس با مرکز سها تقاضای ارسال پرستار زن برای تزریقات بانوان در منزل داشته باشند تا با راحتی و آسایش از این خدمت بهره مند شوند.

 

قیمت تزریقات بانوان در منزل

قیمت تزریقات در مرکز سها ثابت است و بنابر لیست تعرفه ای که در سایت قرار دارد است. برای مشاهده هزینه تزریقات در منزل میتوانید به صفحه تعرفه ها یا صفحه خدمات پرستاری در منزل مراجعه نمایید. هم چنین اگر مورد خاصی دارید برای اطمینان با شماره های مرکز تماس بگیرید.

 

‫5/5 ‫(1 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 + 6 =

بهترین قیمت نیروهای متخصص

حضور در منزل شما در کمتر از

1 ساعت

مرکز درمانی در منزل